שירותי ה- DNS : DOMAIN NAME SERVICES
הינם שירותים קריטיים לייצוג בית העסק בעולם הרשת.
על כן חשוב שבעל עסק יהיה מודע להשלכות המשמעותיות של שירותי ה-DNS לבית העסק ויבחר בהתאמה בספק הנכון לניהול רשומות ה-DNS של בית העסק בסביבת הדומיין שלו.
רשומות אלא מוכרות גם במונח המקצועי DNS ZONE.
בכל פנייה שמית למתחם הלקוח העסקי באמצעות המרשתת, יבצעו רשומות ה- ZONE תרגום של השם לכתובת IP.
תרגום השם לכתובת הרשת הינו תפקידו הראשי של שירות ה- DNS ועל כן חייב להיות מנוהל בקפידה.
הדבר דומה לרישוo כתובת במרשם רשות הדואר כך שאם הכתובת שגויה אורחים של בית העסק יגיעו ליעד שגוי וכך גם תכני דואר מעטפות והודעות רשומות.
כיום, רוב בעלי העסקים מחזיקים בדומיין משלהם המשמש לרישום שם המתחם במרשתת. ברוב המקרים ספקי האינטרנט מטפלים גם באחזקת רשומות מקור ה-ZONE DNS עבור לקוחותיהם בדומיינים השונים ומבצעים את פרסומם בעולם המרשתת ובעצם מהווים נדבח מבסיס נתונים עולמי המשמש כספר כתובות גלובאלי המנוהל בקפידה בכפוף למדיניות ידועה מראש שרתי DNS.
בחצר הארגון העסקי שירותי ה-DNS משמשים בין השאר לתרגום מקומי של רשומות האינטרנט בטכניקות שונות המבוססות בעיקר על תוכנות -DNS ורכיבי CACHING. אולם בתקשורת אל העולם החיצון נשענים עסקים על שירותי ה-CACHE DNS של ספקי האינטרנט אליהם הם מחוברים. ספקי האינטרנט המתחזקים את בסיסי הנתונים מאפשרים גישה למידע ציבורי זה עבור לקוחותיהם בכל פעם שהלקוח פונה לעולם החיצון.
ברוב המקרים, בית עסק המחובר לספק אינטרנט כלשהו יעדיף להשתמש בשירותי ה-CACHE DNS של הספק המחובר מכיוון שיש תלות מהותית בזמני התגובה ולכן הקירבה הפיסית מייעלת את התהליך.
אולם לשירותי ה-ZONE ניתן להשתמש בכל ספק שירותי DNS ואין תלות בחיבור הפיסי. למען הסדר הטוב והיעילות מומלץ לעבוד עם ספק אחד גם בתחום ניהול הרשומות מכיוון שהדבר יקל משמעותית על תהליכי העבודה והייעילות בניהול המתחם.
במקרים מסויימים בעיקר בסביבת ארגון נים הגדולים - בית העסק מנהל גם את שירותי ה-DNS עצמאית (בדומה לספק האינטרנט) ומשתמש בספק כמנוע ההפצה וכגיבוי.
צוות התמיכה המקצועי של החברה זמין לרשותכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 364 ימים בשנה.
SpotNet מנהלת מערכות בקרה לניטור ליבת הרשת וקווי התקשורת של הלקוחות המנוהלים. רשתות וקווי התקשורת של הלקוחות מנוטרים 24 שעות ביממה על ידי מערכות הבקרה ומאפשרות דיווח במצב של זמן אמת למרכז התמיכה וללקוחות עצמם.
במקרה של תקלות או חריגות מנורמת הרשת הסטנדארטיים, SpotNet תבצע פעולות פרואקטיביות לתיקון שגיאות וכן הפעלת אנשי קשר ותהליכי תמיכה בסביבת הלקוחות.
צוות התמיכה המקצועי בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה בהפעלת רשתות תקשורת במגזר העסקי.